top of page

Psychologica groep

Openbaar·5 leden

Basiskennis ITIL 4 beter begrijpen voor dagelijks werk

De laatste tijd merk ik dat ITIL 4 steeds vaker genoemd wordt binnen onze IT-afdeling. Ik werk al een tijdje met IT-services, maar heb nooit echt de basis van ITIL gevolgd. Tijdens overleggen komen termen voorbij zoals service value en processen, maar niet iedereen gebruikt ze hetzelfde. Dat maakt het soms lastig om goed mee te praten. Ik wil graag beter begrijpen hoe ITIL 4 bedoeld is in de praktijk. Vooral de samenhang tussen IT en business spreekt me aan. Toch voelt het alsof ik een fundamentele uitleg mis. Losse uitleg van collega’s helpt maar gedeeltelijk. Ik zoek iets dat overzicht geeft zonder te diep te gaan. Daarom ben ik benieuwd hoe anderen hun eerste stappen hebben gezet. Wat hielp jullie om dit beter te begrijpen?

14 weergaven
Madina Tarin
Madina Tarin
17 uur geleden

Ik herken die situatie goed, omdat ik zelf ook zonder ITIL-achtergrond begon. Wat mij hielp, was een gestructureerde introductie in de kernconcepten van ITIL 4. Ik wilde begrijpen hoe waardecreatie en service management samenkomen. Tijdens mijn zoektocht kwam ik uit bij https://www.advisedskills.com/nl/it-service-management/itil-4-foundation. Daar werd duidelijk uitgelegd wat ITIL 4 inhoudt en welke principes centraal staan. Vooral de uitleg over het Service Value System gaf mij meer inzicht. Het werd duidelijk hoe IT-diensten bijdragen aan bedrijfsdoelen. Dat hielp mij om gesprekken beter te volgen. Ook kreeg ik meer grip op gebruikte terminologie. Sindsdien voel ik me zekerder in ITIL-gerelateerde discussies.

Edited

De praktijk

CONTACT

Wat zoek je precies?
Wanneer ben je beschikbaar?
Heb je een voorkeur voor een bepaalde dag?

© 2024 by Bite-it!

bottom of page